Monday, January 10, 2011

Jadual harian saya...


Sye sudah tidak ada masa utk menulis blog lg....huhu....ini adalah kerana sye begitu sibuk ngan urusan seharian....w.pon belum ada anak tp sye rse sgt letih....klo ada anak nnti cmner la kan....huhu....jom layan aktiviti harian sye....

6.45pg: solat subuh lps tu tdo blk...tdo2 ayam pon jadi la...coz sye plg benci nak b'siap gi ofis....so lepak2 la dulu.....huhu...
8.00: b'tolak dr rumah menuju ke ofis....sye siap 15minit jerk....
8.30: smpai ofis....wat la keje apa yg patut....klo bz, sye wat la keje tanpa pandang kanan kiri....klo x bz keje sye layan gosip kat internet.....segala gosip sye baca x tau apa motif....
7.30ptg: selalu saya smpai rumah lbh kurang time ni...w.pon ofice hour smpai 5.30 tp sye jarang blk on time...klo blk awal jln x jam sgt dlm 20-30minit dah bleh smpai...tp klo kul 6 lbh sye baru nak b'tolak dr ofis, dlm 45minit baru smpai rumah...huhu
8.00: solat maghrib dlm keadaan t'kejar2 coz nak prepare utk masak....Mr. Razak slalu blk dlm kul 8 or 8.30....
8.15: start masak....
8.45: makan
9.15: kemas2 segala benda, lap dapur gas, basuh kuali periuk, lap sana...lap sini....lap peti ais bg jgn nmpak ada cap jari pon kat situ.....lap2 lg...lap lantai.....nmpak semut jer terus jd gila....lap2 lg....
10.30: baru la sye boleh berehat dan berhenti dr m'buat segala kerja.....
12.00: slalu sye akan tido kul 12 ke atas.....coz Mr. Razak mmg x kan tdo awal, so sye slalu tunggu dia tdo baru tdo, klo sye tdo dulu pon nnti sye akan t'jaga & lari keluar bilik tetb (tp keaadan ni dah makin kurang skrg...time baru2 pindah dulu slalu gak la....rumah ni dulu dlm sethn gak x'b'penghuni so mungkin ada aura2 yg kurang enak di sini dan seterusnya manusia2 lemah semangat mcm sye ni menjadi mangsa).....sbb tu la sye slalu tdo lewat w.pon slalu cuba utk tdo awal....huhu

so tu la jadual harian sye....masalah kepenatan sye ni adalah b'punca dr diri sndiri...yer sye tau....ini adalah kerana sye mmg x normal mcm org lain....fakta yg anda perlu tau psl sye:

1) sye megemas katil sebelum & selepas tido
2) peti ais sye x bleh ada cap jari
3) sye x bleh tgk ada semut, lipas dan lain2 dlm dapur sye
4) sye akan mengemas smbil memasak, sye x bleh semak2 ni....so ini m'buatkan kerja memasak m'jd lambat
5) hanger baju2 yg sye gantung dlm almari mesti jaraknyer adalah sama antara satu sama lain
6) sye x akan tenang selagi brg2 sye kat rumah ni x diletakkan dlm keadaan asal
7) dah nak tdo pon sye still b'fikir psl kusyen kat sofa sye dah susun elok2 ker blum coz klo sye bgn pg, tgk x susun bleh merosakkan mood sye.....
8) sblm tdo sye akan pastikan x ada cawan, pinggan mangkuk dlm singki
9) cadar katil sye mesti sentiasa tegang....klo Mr. Razak kemas sye t'paksa pasrah jer w.pon dlm hati rasa nak kemas blk...& klo dia x nmpak mmg sye akan kemas blk...

pendek kata dr start sye buka mata smpai mlm la sye x berenti wat keje...apa ntah masalah sye ni...

owhh...tu jer la kot w.pon mmg byk lagi la klo sye nak listkan masalah mental sye ni.....tp nak wat cmner sye dah mmg cmni sejak azali.....huhu....tp skrg sye tgh cuba nak b'kompromi ngan keadaan sekeliling sye....& sye perlu akui yg sye sgt2 kepenatan utk m'mastikan segalanya perfect...so skrg rumah sye dah mula b'sepah & sye dah malas nak pikir....ok...itu sajer utk harini....g.nite....daaaa.....

(sye rasa mesti family sye happy bila sye dah x dok ngan diorg lg...coz diorg dah bleh letak brg sesuka hati, dah xder org nak bebel2 or mengemas 24jam)

4 comments:

SoFiA.opY said...

soalan saya: bila awak nak ajak saya datang rumah awak dan rasa masakan awak yg macam2 tuuu? :P

ELLY said...

hahaha....aku segan nak ajak la...aku x beli lg meja mkn...lgpon aku masak simple2 jerk...mkn 2 org jerk...hehehe

shiela said...

haha..aku mmg happy ponn..xde sape nak bebelkan aku..hahaha..aku wat keje sesuka ati aku je..kemas katil pun ikut suke aku susunan cmne..hahaha..sukeee..

ELLY said...

hahaha...bengong...tu la aku tgk katil tu x rapat kat dinding mcm ada gempa bumi dlm bilik tu...huhu